Dijital pazarlamada başarı için doğru strateji şart. Bu yazımızda instagram takipçilerinizi artırmanın yollarını keşfedin.
İnstagram Takipçi Sayınızı Nasıl Artıracağınıza Dair İpuçlarını Sizin İçin Sıraladık
Instagram işletme hesabınızın hedef kitlesini büyüttüğünüzde gönderileriniz ve hikayeleriniz işletmenizle ilgilenen daha fazla kişiye ulaşabilir. Takipçilerinizle ilişkiler kurmak için onları işletmenizle etkileşime geçmeye davet edebilir ve sunduğunuz ürün ve hizmetlerle ilgili daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Bu sayede müşteriler bir alışveriş yapmaya karar verdiğinde akıllarına işletmeniz gelebilir.
Çevrimiçi hedef kitle nedir?
Hedef kitleniz, içeriklerinizi görme ve bunlarla etkileşimde bulunma olasılığı olan insan grubudur. Instagram'daki hedef kitleniz, sizi takip eden kişilerden ve içeriğinizin ulaşabileceği diğer kişilerden oluşur.
Takipçiler
Takipçileriniz, Instagram hesabınızı takip eden toplam hesap sayısıdır. Bunlar işletmenizle, markanızla veya ürünlerinizle bağlantıda kalmak isteyen kişilerdir. İnsanlar Instagram'daki işletmenizi takip ettiğinde gönderileriniz bu kişilerin akışlarında görünür.
Örneğin Instagram'da 501 takipçiniz bulunuyor. Paylaştığı her gönderi, takipçilerinizin akışlarında görünebilir.
Erişilen hesaplar
Erişilen hesaplar hem takipçilerinizi hem de hesabınızı takip etmeyen ancak içeriklerinizi görmüş olan hesapları içerir. İnsanlar, kullandığınız konu etiketleriyle arama yaptığında gönderilerinizi veya hikayelerinizi bulabilir.
Örneğin #bahçetasarımı konu etiketini aratan kişiler için gönderilerini ve hikayelerini görebilir.
İşletmenizin hedef kitlesini büyütme
Hedef kitlenizi büyütmek için zaten müşteriniz olan kişileri bulabilir ve takip edebilirsiniz. Başlamak için aşağıdaki ipuçlarından faydalanabilirsiniz.
Zaten tanıdığınız kişileri davet edin.
Akraba, arkadaş ve müşterilerinizden işletme hesabınızı takip etmelerini rica edin. Ayrıca insanların hesabınızı kolayca bulabilmesine yardımcı olmak için internet sitenize ve e-posta imzanıza Instagram hesabınızın bağlantısını ekleyin.
Bağlantı kurmak istediğiniz kişileri ve işletmeleri takip edin.
Sektörünüzdeki diğer işletmeleri, topluluk liderlerini ve sizinle aynı alanda faaliyet gösteren içerik üreticileri bulun. İşletmenizle ilgili şeylerle ilgilenen kişileri bulmak için konu etiketlerini de takip edebilirsiniz.
Hesap kullanıcı adınızı internet dışında paylaşın.
Müşterilerin hesabınızı çevrimdışı ortamda bile kolayca bulabilmesi için Instagram kullanıcı adınızı makbuzlar ve ambalajlar gibi fiziksel nesnelere ekleyin. Kullanıcı adınızı paylaşırken @ işaretini eklemeyi unutmayın.
İşletmenizle ilgilenen insanları bulma
İnsanlar Instagram'a tutkularını keşfetmek ve kendilerini ifade etmek için gelir. Instagram'da işletmenizin hikayesini anlatarak, yaptığınız işe ilgi duyan kişilerin ilgisini çekebilirsiniz. Başlamak için aşağıdaki ipuçlarından faydalanabilirsiniz.
Düzenli bir şekilde alakalı içerikler oluşturun ve paylaşın.
Aktif bir çevrimiçi varlık oluşturmak için haftada en az üç gönderi paylaşın ve insanların işletmeniz hakkında daha fazla bilgi almasına yardımcı olun.
Gönderi ve hikayelerde konu etiketleri kullanın.
Konu etiketleri, alakalı konularda arama yapan insanların işletmenizi bulmasına yardımcı olabilir. Farklı hedef kitlelerin dikkatini çekmek için farklı konu etiketleri kullanabilirsiniz.
Diğer hesapları etiketleyin ve onlardan bahsedin.
Diğer kişilerle ve işletmelerle aranızdaki ilişkileri güçlendirmek için içeriklerinizde onların hesaplarını etiketleyin. Ayarlarına bağlı olarak bildirim alabilirler ve isterlerse gönderilerinizi veya hikayelerinizi kendi hesaplarında paylaşabilirler.
Konumunuzu ekleyin.
Konum etiketleri, fiziksel bir konuma dayalı olarak insanların içeriklerinizi keşfetmesine olanak tanır. İçeriklerinize konum ekleyebilirsiniz.
Önemli çıkarımlar
Arkadaş, akraba ve müşterileriniz gibi zaten işletmenizle ilgilenen kişileri Instagram'da bulun ve takip edin.
Erişiminizi genişletmek için konu etiketleri ve konum etiketleri kullanın ve diğer hesapları etiketleyin.
Tanıdığınız kişileri hesabınızı takip etmeye davet etme, hesap bilgilerinizi fiziksel nesnelerde paylaşma ve sektörünüzdeki diğer kişileri takip etme.